Kromhout en Verheul verachtwagens

3-077

€ 34,50 incl. btw

160 Pagina's,  Z/W & Kleurenafbeeldingen, 22 x 28 cm, Harde kaft, Nederlandstalig, Wobbe Rietsma, 2023

Meer details

Dit product is niet meer op voorraad

Vergelijken
Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op LinkedIn
Kromhout en Verheul verachtwagens Kromhout en Verheul verachtwagens
Kromhout en Verheul verachtwagens Kromhout en Verheul verachtwagens
Kromhout en Verheul verachtwagens Kromhout en Verheul verachtwagens
Kromhout en Verheul verachtwagens Kromhout en Verheul verachtwagens
Kromhout en Verheul verachtwagens Kromhout en Verheul verachtwagens
Kromhout en Verheul verachtwagens Kromhout en Verheul verachtwagens
Kromhout en Verheul verachtwagens Kromhout en Verheul verachtwagens
Kromhout en Verheul verachtwagens Kromhout en Verheul verachtwagens
Kromhout en Verheul verachtwagens Kromhout en Verheul verachtwagens
Kromhout en Verheul verachtwagens Kromhout en Verheul verachtwagens
Kromhout en Verheul verachtwagens Kromhout en Verheul verachtwagens
Kromhout en Verheul verachtwagens Kromhout en Verheul verachtwagens
Kromhout en Verheul verachtwagens Kromhout en Verheul verachtwagens
Kromhout en Verheul verachtwagens Kromhout en Verheul verachtwagens

Kromhout en Verheul verachtwagens

In 1867 kocht Daniel Goedkoop sr. voor zijn zoon Daniel jr. de oude en in verval geraakte
scheepswerf 't Kromhout in Amsterdam aan. De werf hield zich vooral bezig met
de bouw en reparatie van kleine zee- en binnenvaartschepen. Met de aankoop van de
werf werden de namen Goedkoop en Kromhout voor altijd met elkaar verbonden.

Na een periode van experimenteren met een aantal soorten motoren sloot Kromhout in
1932 een licentie-overeenkomst met de Britse motorenfabrikant Gardner om haar
dieselmotoren te gaan produceren. In eerste instantie werden deze zuinige motoren in
schepen en in de chassis van vele merken vrachtwagens en autobussen gebouwd.

Verheul begon vanaf eind 1958 vol goede moed vrachtwagenchassis te bouwen. Deze
werden voorzien van moderne, door haar ontworpen cabines. Helaas kwamen de hooggespannen
verwachtingen niet uit en besloot Verheul al na iets meer dan vier jaar de
productie van vrachtwagenchassis te be?indigen. In 1963 verliet het laatste chassis de
fabriek van Verheul. Er zijn er in totaal slechts 91 van gebouwd.

Gerelateerde producten

Categorieën

Succesvol toegevoegd aan vergelijken