Cranswick on Camaro 1967-1981

4-248

€ 32,00 incl. btw

184 pagina's, 223 afbeeldingen, 20.7x25cm, harde kaft, Engelstalig, Marc Cranswick, 2021

Meer details

Dit product is niet meer op voorraad

Vergelijken
Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op LinkedIn
Cranswick on Camaro 1967-1981 Cranswick on Camaro 1967-1981
Cranswick on Camaro 1967-1981 Cranswick on Camaro 1967-1981
Cranswick on Camaro 1967-1981 Cranswick on Camaro 1967-1981
Cranswick on Camaro 1967-1981 Cranswick on Camaro 1967-1981
Cranswick on Camaro 1967-1981 Cranswick on Camaro 1967-1981
Cranswick on Camaro 1967-1981 Cranswick on Camaro 1967-1981
Cranswick on Camaro 1967-1981 Cranswick on Camaro 1967-1981
Cranswick on Camaro 1967-1981 Cranswick on Camaro 1967-1981
Cranswick on Camaro 1967-1981 Cranswick on Camaro 1967-1981
Cranswick on Camaro 1967-1981 Cranswick on Camaro 1967-1981
Cranswick on Camaro 1967-1981 Cranswick on Camaro 1967-1981
Cranswick on Camaro 1967-1981 Cranswick on Camaro 1967-1981

Cranswick on Camaro 1967-1981

Chevrolet was nummer één in de verkooprace – 2,6 miljoen eigenaren kunnen zich niet vergissen – en als u een auto nodig had, was de kans groot dat Chevrolet die heeft gemaakt. In 1964 deed zich echter een probleem voor. Iemand bij Ford bedacht een auto die de Mustang heette – misschien heb je er wel eens van gehoord? Maar maak je geen zorgen: met de brandstofcrisis, verzekeringen en inflatie die zowel consumenten als bedrijven onder druk zetten, zocht Amerika naar een nieuw soort coupé en Chevrolet had een oplossing genaamd de Camaro.

Bij racen, waar je in de eerste ronde zit, is het lang niet zo belangrijk als je positie wanneer de geblokte vlag valt. In 1981 stond Camaro zo ver voor de Mustang dat Henry een verrekijker nodig had om de achterlichten van de Z28 te kunnen zien! De Camaro maakte deel uit van de speedshop-scene en werd aangepast door de beroemdste namen uit het tijdperk van de muscle car. Tijdens het racen liet Chevrolet's mustang geen middel onbeproefd, zowel binnen als buiten Amerika.

Buiten het circuit verkochten de Bowtie Boys de Mustang beter, waarbij de Z28 de overhand had in de rivaliteit tussen Chevrolet en Ford , terwijl de toegewijde coupé van Chevy zelfs de op sedan gebaseerde Mustang van Ford te slim af was.

Als de Corvette de King of American sportscars is, dan moet ' The Hugger ' de Prince of Mustangs zijn!

  • Het eerste boek dat uitsluitend is gewijd aan de geschiedenis van de Chevrolet Camaro van 1967 tot 1981
  • Eerste en tweede generatie Camaro evolutie gedekt
  • Wegcircuit, ovaal en dragracen waargenomen
  • De zakelijke geschiedenis van Chevrolet van de jaren '60 tot de jaren '80
  • Een blik op de Bowtie Pony in film en televisie
  • Camaro en speedshops in het tijdperk van de muscle car
  • Camaro pin-ups: modellering en karikaturen
  • Evaluatie van Camaro en zijn rivalen in mustang auto's
  • Een blik op de veranderende aard van Camaro-kopers en marketing
  • Camaro RS-, SS- en Z28-versies
Wanneer laatst besteld april 2023

Gerelateerde producten

Categorieën

Succesvol toegevoegd aan vergelijken