La Citroén Visa de Mon Père

4-110-3

€ 29,00 incl. btw

120 pagina's, kleurafbeeldingen, 24x21,5cm, harde kaft, Franstalig, Gilles Colboc

Meer details

1 Item

Waarschuwing: laatste item(s) op voorraad!

Vergelijken
Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op LinkedIn
La Citroén Visa de Mon Père La Citroén Visa de Mon Père
La Citroén Visa de Mon Père La Citroén Visa de Mon Père
La Citroén Visa de Mon Père La Citroén Visa de Mon Père
La Citroén Visa de Mon Père La Citroén Visa de Mon Père
La Citroén Visa de Mon Père La Citroén Visa de Mon Père
La Citroén Visa de Mon Père La Citroén Visa de Mon Père
La Citroén Visa de Mon Père La Citroén Visa de Mon Père
La Citroén Visa de Mon Père La Citroén Visa de Mon Père
La Citroén Visa de Mon Père La Citroén Visa de Mon Père
La Citroén Visa de Mon Père La Citroén Visa de Mon Père
La Citroén Visa de Mon Père La Citroén Visa de Mon Père
La Citroén Visa de Mon Père La Citroén Visa de Mon Père

La Citroén Visa de Mon Père

Met een persbericht van 23 juni 1978, met als titel “Visa, Auto Zonder Grenzen”, formaliseert Citroën wat de gespecialiseerde pers de afgelopen maanden geleidelijk aan heeft onthuld. Het merk kondigt de marketing aan op de volgende Autosalon van Parijs, die wordt gehouden in Porte de Versailles, van een nieuw model dat tussen de 2 CV-Dyane-LN en de GS zal liggen.

Citroën Visa de mon Père ", gepubliceerd in februari 2010 door ETAI-edities, behandelt de hele geschiedenis van Citroën Visa-versies door Gilles Colboc , verzamelaar en auteur van talrijke artikelen over autogeschiedenis , die al "La Renault 15 en 17 van mijn vader "en" De Citroëns van de wereld "met Jean-François Ruchaud, bij ETAI.

Als opvolger van de Citroën Ami en voorafgaand aan de Citroën AX, werd de Citroën Visa, die in september 1978 voor het eerst werd gelanceerd, in fase 1 en fase 2 geproduceerd tot meer dan 1,25 miljoen exemplaren tot 1988.

De Citroën Visa werd gecreëerd aan het einde van een lange draagtijd geteisterd door de overname van het merk door Peugeot. Na een moeilijke start van zijn carrière vanwege een stijl die niet unaniem is, zorgt de gunstige restyling van het team van Yves Dubernard ervoor dat de nieuwe Visa zijn plaats op de markt kan vinden.
Het is een wijdverbreid voertuig, waarvan de naam zijn internationale roeping uitdrukt.

De Visa is gebaseerd op het Peugeot 104-platform en bevat de enige originele Citroën-motor, een 652 cc tweecilinder, gemonteerd met een vierversnellingsbak die is geëxtrapoleerd van die van de Citroën GS. De auto profiteert van een ander onderscheidend kenmerk in zijn motor, die is voorzien van volledige elektronische ontsteking (AEI) en aluminium cilinders die zijn gecoat met Nicasil, een primeur voor de automobielindustrie.

Vergezeld van verschillende agressieve reclamecampagnes, zal de Visa beschikbaar zijn in verschillende speciale series, zowel in Frankrijk als in het buitenland. Onder leiding van Guy Verrier zal het met name de terugkeer van Citroën naar de internationale autosport ondersteunen.

"Citroën Visa de mon Père" laat je de geheimen van zijn geboorte, zijn ontwikkeling jaar na jaar en zijn sportcarrière ontdekken.

Wanneer laatst besteld mei2021

Gerelateerde producten

Customers who bought this product also bought:

Categorieën

Succesvol toegevoegd aan vergelijken