The BSA Bible - All models 1948-1971

2-069

€ 40,00 incl. btw

160 pagina's, 167 afbeeldingen, 20,7x25 cm, zachte kaft, Engelstalig, Peter Henshaw

Meer details

1 Item

Waarschuwing: laatste item(s) op voorraad!

Vergelijken
Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op LinkedIn
The BSA Bible  -  All models 1948-1971 The BSA Bible  -  All models 1948-1971
The BSA Bible  -  All models 1948-1971 The BSA Bible  -  All models 1948-1971
The BSA Bible  -  All models 1948-1971 The BSA Bible  -  All models 1948-1971
The BSA Bible  -  All models 1948-1971 The BSA Bible  -  All models 1948-1971
The BSA Bible  -  All models 1948-1971 The BSA Bible  -  All models 1948-1971
The BSA Bible  -  All models 1948-1971 The BSA Bible  -  All models 1948-1971
The BSA Bible  -  All models 1948-1971 The BSA Bible  -  All models 1948-1971
The BSA Bible  -  All models 1948-1971 The BSA Bible  -  All models 1948-1971
The BSA Bible  -  All models 1948-1971 The BSA Bible  -  All models 1948-1971
The BSA Bible  -  All models 1948-1971 The BSA Bible  -  All models 1948-1971
The BSA Bible  -  All models 1948-1971 The BSA Bible  -  All models 1948-1971
The BSA Bible  -  All models 1948-1971 The BSA Bible  -  All models 1948-1971

The BSA Bible  -  All models 1948-197

Nu in paperback! De BSA Bantam is een van de definitieve naoorlogse Britse motoren, misschien wel DE definitieve Britse lichtgewicht gebouwd na de Tweede Wereldoorlog. Het was zeker de meest populaire, met meer dan 400.000 exemplaren gebouwd in een productierun van 23 jaar - in de eerste vier jaar brak de productie alle records. Toch zou het een langzame dood sterven, waarbij de productie in de vroege jaren zeventig afbrokkelde als een verwaarloosd model van een fabrikant die zich meer bezighield met het bouwen van grote, snelle wegbrandende fietsen. De kriel was misschien nooit gebeurd zonder de Tweede Wereldoorlog. De vooroorlogse DKW RT125 werd aan de geallieerden aangeboden als herstelbetalingen, opgenomen en geproduceerd in de VS, de USSR en zelfs Japan! In Oost-Duitsland werd hij nieuw leven ingeblazen als de MZ, en in Groot-Brittannië verscheen hij in 1948 in het openbaar als de BSA Bantam, een heel eenvoudige kleine 123cc-tweetakt, met rudimentaire elektriciteit, geen achtervering en veel charme.

De kleine fiets werd onderdeel van de sociale geschiedenis van Groot-Brittannië. Duizenden mensen leerden rijden op een kriel, of hadden hun eerste duopassagierervaring op een kriel, of reden op een kriel die telegrammen bezorgde voor wat de groepsbeleidsobject was. Hoewel veel van die leerlingen doorgingen naar grotere, snellere fietsen en vervolgens twee wielen opgaven voor het gezinsleven, zullen ze de Bantam niet zijn vergeten, wat verklaart waarom er tot op de dag van vandaag zo'n bloeiende Bantam-gemeenschap is - de club, de raceclub, de reserve-specialisten, en restaurateurs, eigenaren en ruiters door het hele land. Dit is misschien niet de meest glamoureuze motorfiets van Groot-Brittannië, de snelste of meest flamboyante, maar de Bantam is waarschijnlijk de meest geliefde.

  • Details van evolutie van jaar tot jaar, verandering per verandering
  • Een complete geschiedenis van de kriel
  • Hoe het tot stand kwam - naoorlogse herstelbetalingen uit Duitsland
  • Kriel neven - Harley en Russische 'Bantams'
  • Succes! - de vroege jaren
  • Opgroeien - de 148cc en 175cc Krielen
  • Tragedie - gebrek aan ontwikkeling leidt tot achteruitgang
  • Wat had kunnen zijn - had de kriel het kunnen overleefd hebben?
  • Handige contacten
Wanneer laatst besteld december 2020

Gerelateerde producten

Categorieën

Succesvol toegevoegd aan vergelijken