British Woodies from the 1920s to the 1950s

4-108

€ 10,50 incl. btw

€ 18,00 incl. btw

-€ 7,50

British Woodies from the 1920s to the 1950s 96 pagina's, merendeels kleurafbeeldingen, 21 x 19 cm, zachte kaft, Engelstalig, Colin Peck

Meer details

1 Item

Waarschuwing: laatste item(s) op voorraad!

Vergelijken
Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op LinkedIn
British Woodies from the 1920s to the 1950s British Woodies from the 1920s to the 1950s
British Woodies from the 1920s to the 1950s British Woodies from the 1920s to the 1950s
British Woodies from the 1920s to the 1950s British Woodies from the 1920s to the 1950s
British Woodies from the 1920s to the 1950s British Woodies from the 1920s to the 1950s
British Woodies from the 1920s to the 1950s British Woodies from the 1920s to the 1950s
British Woodies from the 1920s to the 1950s British Woodies from the 1920s to the 1950s
British Woodies from the 1920s to the 1950s British Woodies from the 1920s to the 1950s
British Woodies from the 1920s to the 1950s British Woodies from the 1920s to the 1950s
British Woodies from the 1920s to the 1950s British Woodies from the 1920s to the 1950s
British Woodies from the 1920s to the 1950s British Woodies from the 1920s to the 1950s
British Woodies from the 1920s to the 1950s British Woodies from the 1920s to the 1950s
British Woodies from the 1920s to the 1950s British Woodies from the 1920s to the 1950s

British Woodies from the 1920s to the 1950s Dit boek:  • Het eerste boek over het onderwerp van de Britse Woodies• Details van alle belangrijke chassis bouwers• Details van vele voorheen weinig bekend coachbuilders• bevat vele unieke en niet eerder gepubliceerde foto's• onderzoekt de opkomst en ondergang van deze iconische vorm van vervoer• Onderzoekt de rol Woodies gespeeld in de ondersteuning van de Britse troepen in de Tweede Wereldoorlog• Kijkt naar de bij het herstellen van Woodies uitdagingen In de jaren 1920, '30 en '40, houten-bodied shooting brake, combi's en stationcars  het waren bedrijfsvoertuigen gemaakt in Groot-Brittannië, vooral voor utilitaire rollen. Ze werden gebouwd in relatief kleine aantallen, vaak door kleine, minder bekende commerciële bodybuilding bedrijven, en vereiste een hoge mate van onderhoud tot iets dat leek  een lange levensduur te garanderen. Iedere chassis van Alvis, Austin en Bentley naar Standard, Vauxhall en Wolseley werd gebouwd als een Woodie op een bepaald moment, en het hoogtepunt van hun populariteit bereikten ze  in de onmiddellijke naoorlogse jaren, toen staal was schaars en de meerderheid van nieuwe auto's werden gebouwd voor de export. Sommige autofabrikanten verkochten een houten-bodied hulpprogramma's onder hun eigen naam, maar de meeste werden gebouwd in kleine werkplaatsen in opdracht van  voertuig dealers of verkoop rechtstreeks aan het grote publiek. Echter, arbeidsintensief beklemming, hoge onderhoudskosten eisen en de invoering van de unitaire chassis Britse autofabrikanten, ze hebben allemaal bijgedragen aan de uiteindelijke ondergang van de Britse Woodie. Vandaag de dag is er een oplevende interesse in de Britse Woodies over de hele wereld, met een toenemend aantal auto's worden hersteld en gekoesterd.  - Allard, Alvis, Austin, Armstrong, Siddeley, Bentley, Bradford, Bristol, Chrysler, Commer, Daimler, Ford, Humber, Invicta, Jaguar, Jowett, Lanchester, Lea-Francis, Morris, MG, Packard, Riley, Rolls-Royce, Standard, Studebaker, Wolseley

Gerelateerde producten

Customers who bought this product also bought:

Categorieën

Succesvol toegevoegd aan vergelijken